FAQ
Hvad beregner I tilbuddet ud fra?
For at give dig den rigtige pris laver vi et tilbud baseret på dine data fra Bygnings- og Boligregistret. Derfor skal du huske at skrive din adresse i kontaktformularen, så vi indsamler de rigtige oplysninger om din bolig. Du bør derfor tjekke på BBR, om boligens oplysninger er korrekte.
Jeg vil gerne beholde min garage, kan jeg det?
Ja, det kan du godt. Typisk laver vi som udgangspunkt fulde nedrivninger, men vi kan sagtens lade din garage stå, hvis du giver os besked, inden vi går i gang med nedrivningen.
Hvor meget plads skal jeres maskiner bruge?
Vi skal altid bruge 5 meters adgangsforhold, når vi begynder nedrivningen. Det kan derfor være en god ide for jer at tjekke, om der er plads nok eller frigøre plads, hvis der ikke er. Er der mindre end 5 meters adgangsforhold, når vi ankommer, kan vi være nødt til at nedrive hæk eller hegn for at få plads til vores maskiner.
Sørger I for at slukke for el og gas?
Nej, det er noget, du selv er ansvarlig for. Dog har vi et samarbejde med en elektriker, som kan hjælpe jer med at slukke for el ved behov.
Hvad koster nedrivning af mit hus?
Vi kan ikke sige en cirka pris på opgaven uden at kende noget til den. Hver bygning kræver sit eget nedrivningsforløb, så du kan kontakte os og høre nærmere om, hvad dit hus kommer til at koste.
Hvor lang tid tager en nedrivning?
Som udgangspunkt tager en nedrivning 7-10 arbejdsdage. Tidspunktet varierer altid, fordi arbejdstiden kommer an på størrelsen af bygningen og eventuelle forsinkelser undervejs.
Skal jeg selv sørge for miljørapporten?
Nej, det er ikke et krav, at du selv skal medbringe en miljørapport. Vi skal nok hjælpe dig med det. Vi har jævnlig kontakt med en af vores dygtige samarbejdspartnere, som ofte laver miljørapporter til vores kunders boliger.
Skal vi informere naboerne, når vi skal have revet vores hus ned?
Ja, som udgangspunkt skal du altid sørge for at informere dine naboer. Det samme gælder din kommune, som skal have en anmeldelse fra dig, hvor der står din adresse, matrikelbetegnelse og bygningsidentifikation. Den skal være sendt senest 2 uger før nedrivning.
Skal vi afholde møde på grunden inden påbegyndelse af nedrivningen?
Ja, vi plejer altid at afholde et møde med jer, inden nedrivningen begynder. Det sker dog først efter færdiggørelse af saneringsarbejdet. På baggrund af saneringen vil du blive kontaktet af nedriveren, som vil aftale et møde med jer. Nedriveren kontakter jer cirka 1 dag før nedrivningen, så I sammen kan aftale et tidspunkt for mødet.
Kører I også overskydende jord væk?
Nej det gør vi desværre ikke, det skal man som grundejer selv sørge for.
Er prisen på nedrivning medregnet belægning?
Ja, hos os er belægning altid inkluderet i prisen.
Hvad kan jeg få revet ned?
Du kan få stort set alt revet ned hos os. Ring til os på 51 25 91 79 og få et uforpligtende tilbud i dag.
Gør I min grund byggemoden?
Jeg skal bygge nyt hus på min grund. Gør I min grund byggemoden, eller skal vi selv sørge for det efter nedrivning?
Når vi er færdige med nedrivningen, vil din grund allerede være byggemoden, så du kan påbegynde bygningen af dit nye hus. Det eneste, du selv skal gøre inden, er at køre overskydende jorden væk, efter vi har revet huset ned. Det tager vi ikke med os.
Hvad må vi efterlade i huset?
Det eneste, I må efterlade i huset, er nagelfaste ting. Det vil sige, at f.eks. varmepumpe og diverse hårde hvidevarer godt kan blive i huset. Resten skal du selv sørge for at flytte ud, inden vi river huset ned.
Hvilke regler er der ift. nedrivning af huset?
Inden vi går i gang med nedrivning af huset, skal du sørge for at informere kommunen om projektet – ellers kan du ende med at få en bøde. I Bygningsreglementet lyder det, at du skal anmelde nedrivningen minimum 2 uger før til din lokale kommune. Ansøgning skal indeholde adresse, matrikelbetegnelse og bygningsidentifikation. Er det en mindre nedrivning, f.eks. småbyggerier eller carporte, er det ikke nødvendigt med en anmeldelse. Læs mere om nedrivningstilladelse.
Hvor meget beplantning indeholder i tilbuddet?
Efter hver opgave medbringer vi en 30 m3 container, som er med i prisen. Det svarer til en almindelig beplantet parcelhusgrund. Har du brug for flere containere, kommer en merpris på ca. 4500 kr. ex moms. Vi sørger for at tage de store rodklumper med, men vi medtager ikke de små fine rødder. OBS. vi medtager ikke rødder i skel.
Kan vi få revet vores hus ned om vinteren?
Ja, det kan I sagtens. Vi river bygninger ned hele året, så I kan bare kontakte os, når I skal have foretaget en nedrivning.
Hvor lang tid tager en nedrivning?
Som udgangspunkt tager en nedrivning 7-10 arbejdsdage. Tidspunktet varierer altid, fordi arbejdstiden kommer an på størrelsen af bygningen og eventuelle forsinkelser undervejs.