F.A.Q.

Generelle spørgsmål

Kan man hverve jer i hele Danmark?

Nej, desværre – Vi har virksomhed i Roskilde, hvor vi dækker hele Sjælland.

 

Hvor lang tid tager en nedrivning?

Som udgangspunkt tager en nedrivning 7-10 arbejdsdage. Tidspunktet varierer altid, fordi arbejdstiden kommer an på størrelsen af bygningen og eventuelle forsinkelser undervejs.

 

Hvad beregner I tilbuddet ud fra?

For at give dig den rigtige pris laver vi et tilbud baseret på dine data fra Bygnings- og Boligregistret. Derfor skal du huske at skrive din adresse i kontaktformularen, så vi indsamler de rigtige oplysninger om din bolig. Du bør derfor tjekke på BBR, om boligens oplysninger er korrekte.

 

Skal jeg selv sørge for miljørapporten?

Nej, det er ikke et krav, at du selv skal medbringe en miljørapport. Vi skal nok hjælpe dig med det. Vi har jævnlig kontakt med en af vores dygtige samarbejdspartnere, som ofte laver miljørapporter til vores kunders boliger.

 

Jeg skal bygge nyt hus på min grund. Gør I min grund byggemoden, eller skal vi selv sørge for det efter nedrivning?

Når vi er færdige med nedrivningen, vil din grund allerede være byggemoden, så du kan påbegynde bygningen af dit nye hus. Det eneste, du selv skal gøre inden, er at køre overskydende jorden væk, efter vi har revet huset ned. Det tager vi ikke med os.

 

Kan vi få revet vores hus ned om vinteren?

Ja, det kan I sagtens. Vi river bygninger ned hele året, så I kan bare kontakte os, når I skal have foretaget en nedrivning.

 

Jeg vil gerne beholde min garage, kan jeg det?

Ja, det kan du godt. Typisk laver vi som udgangspunkt fulde nedrivninger, men vi kan sagtens lade din garage stå, hvis du giver os besked, inden vi går i gang med nedrivningen.

 

Skal vi informere naboerne, når vi skal have revet vores hus ned?

Ja, som udgangspunkt skal du altid sørge for at informere dine naboer. Det samme gælder din kommune, som skal have en anmeldelse fra dig, hvor der står din adresse, matrikelbetegnelse og bygningsidentifikation. Den skal være sendt senest 2 uger før nedrivning.

 

Hvad må vi efterlade i huset?

Det eneste, I må efterlade i huset, er nagelfaste ting. Det vil sige, at f.eks. varmepumpe og diverse hårde hvidevarer godt kan blive i huset. Resten skal du selv sørge for at flytte ud, inden vi river huset ned.

 

Hvor meget plads skal jeres maskiner bruge?

Vi skal altid bruge 5 meters adgangsforhold, når vi begynder nedrivningen. Det kan derfor være en god ide for jer at tjekke, om der er plads nok eller frigøre plads, hvis der ikke er. Er der mindre end 5 meters adgangsforhold, når vi ankommer, kan vi være nødt til at nedrive hæk eller hegn for at få plads til vores maskiner.

 

Skal vi afholde møde på grunden inden påbegyndelse af nedrivningen?

Ja, vi plejer altid at afholde et møde med jer, inden nedrivningen begynder. Det sker dog først efter færdiggørelse af saneringsarbejdet. På baggrund af saneringen vil du blive kontaktet af nedriveren, som vil aftale et møde med jer. Nedriveren kontakter jer cirka 1 dag før nedrivningen, så I sammen kan aftale et tidspunkt for mødet.


Hvad koster nedrivning
 af mit hus?

Vi kan ikke sige en cirka pris på opgaven uden at kende noget til den. Hver bygning kræver sit eget nedrivningsforløb, så du kan kontakte os og høre nærmere om, hvad dit hus kommer til at koste.



Hvilke regler er der ift. nedrivning af huset?

Inden vi går i gang med nedrivning af huset, skal du sørge for at informere kommunen om projektet – ellers kan du ende med at få en bøde. I Bygningsreglementet lyder det, at du skal anmelde nedrivningen minimum 2 uger før til din lokale kommune. Ansøgning skal indeholde adresse, matrikelbetegnelse og bygningsidentifikation. Er det en mindre nedrivning, f.eks. småbyggerier eller carporte, er det ikke nødvendigt med en anmeldelse. Læs mere om nedrivningstilladelse.


Hvad kan jeg få revet ned?

Du kan få stort set alt revet ned hos os. Ring til os på 51 25 91 79 og få et uforpligtende tilbud i dag.

Sørger I for at slukke for el og gas?

Nej, det er noget, du selv er ansvarlig for. Dog har vi et samarbejde med en elektriker, som kan hjælpe jer med at slukke for el ved behov.

 

Kører I også overskydende jord væk?

Nej det gør vi desværre ikke, det skal man som grundejer selv sørge for.

 

Hvor meget beplantning indeholder i tilbuddet?

Efter hver opgave medbringer vi en 30 m3 container, som er med i prisen. Det svarer til en almindelig beplantet parcelhusgrund. Har du brug for flere containere, kommer en merpris på ca. 4500 kr. ex moms. Vi sørger for at tage de store rodklumper med, men vi medtager ikke de små fine rødder.

OBS. vi medtager ikke rødder i skel.

 

Er prisen på nedrivning medregnet belægning?

Ja, hos os er belægning altid inkluderet i prisen.



Hvad er miljøsanering?

En miljøsanering er en afskaffelse af gamle byggematerialer, som sker i forbindelse med nedrivning eller renovering af dit hus. Asbest, PCB og lignende er gamle byggematerialer, som man har fundet ud af, er farlige for mennesker at være i kontakt med. Derfor sørger vi for at sortere resterne af dit hus, så de almindelige byggematerialer kan genanvendes, og de sundhedsskadelige kan skaffes af vejen. Vi sørger for at fjerne det sundhedsskadelige byggemateriale på en forsvarlig måde.



Hvad er asbestsanering?

Vi har asbestcertifikat. Det betyder, at vi er specialiserede i at rense dit hus for eventuelle asbestrester. Det er nødvendigt inden nedrivning, da asbeststøv kan spredes og påvirke vores sundhed. Hvis dit hus har asbestrester, skal det derfor fjernes først. Læs mere om asbest her.

Hvordan fjerner man asbest?

Efter forarbejde og planlægning af arbejdet begynder asbestsaneringen. Her bliver det udsatte rum isoleret, så ingen asbestfibre kan bestøve andre rum under nedbrydningen. Herefter begynder vi at hakke asbesten i stykker. Når asbesten ikke længere er i fundamentet, foretages en grovsanering, hvor store stykker asbest indsamles. Til sidst laves en finsanering, hvor rummet renses for alle asbestrester. Til sidst laves slutkontrol for at tjekke, om rummet er fri for asbest.

 

Hvad koster asbestsanering?

Vi kan ikke sige en bestemt pris, fordi det afhænger af mængden af asbest i boligen. Vi kan kun give en pris, når vi har fået en miljøscreening i forbindelse med opgaven.


Hvad er PCB sanering?

PCB var et udbredt stof i danske byggerier i løbet af 1950’erne – typisk brugt til vinduesfuger. Senere har man fundet af, hvor skadeligt stoffet er for helbredet. PCB Sanering renser bygningsværket indvendigt og udvendigt for PCB-rester, så bygningen stadig kan anvendes til daglig brug. PCB Sanering sker også ved nedrivning af bygninger, hvor de farlige stoffer sorteres fra. Læs mere om PCB her.



Hvad koster PCB sanering?

Vi kan ikke sige en bestemt pris, fordi det afhænger af mængden af PCB i boligen. Vi kan kun give en pris, når vi har fået en miljøscreening i forbindelse med opgaven.

Skriv til os

Vi bestræber os på at besvare din henvendelse hurtigst muligt.

Ring til os

Vi står klar til at give dig et godt og 100% uforpligtende tilbud på din opgave

Mads Lund Larsen
Direktør
+45 71 74 91 79 mads@mllarsen.dk
Kontortid
Mandag-tirsdag: 7.30-15.00
Onsdag: 7.30-13.00
Torsdag-Fredag 7.30-15.00
Weekend: Lukket